Have questions about the history or future of Act?
En chronologie Histoire de Act!
La compagnie « Conductor Software » fut fondée en 1986 à Dallas au Texas par Pat Sullivan et Mike Muhney. Son produit, ACT!, a vu le jour en 1987. Le nom d’origine du logiciel était « Activity Control Technology » puis « Automated Contact Tracking » avant de devenir simplement l’acronyme.
Le nom de la compagnie a par la suite changé pour « Contact Software International », et fut déménagée de son édifice original le « mustang building » à Las Colinas vers un édifice en bordure de « Freeport Parkway » près de l’aéroport de Dallas (DFW). À partir de la version 2006, le nom a été modifié par « ACT! by Sage » pour devenir « Sage ACT! ». En 2013, Swiftpage en a fait l’acquisition et le renomma « Act! ». La version actuelle est Act! v19. Le développement est fait à Scottsdale en Arizona avec des bureaux dans plusieurs pays.
Chronologie de Act!
2021
Act! introduces the new Act! Premium Cloud
In October of 2020, an otherwise forgettable year, Swiftpage launched it's first iteration of Act! CRM SaaS - a totally online, super-fast 64-bit multi-tenant architecture single-sign-on experience. For the first time customers can completely manage their own account with a built-in purchase portal.
2021
2018
Act! introduces Marketing Automation
In late 2018, in their boldest move in recent years, Swiftpage acquired a company called Kuvana, and incorporated new marketing Automation into the Act! product line.
This new upgrade came to be called Act! Marketing Automation, and lite version was later added for free to Act! Premium called AMA Basic.
2017 - 2018
Insight Reporting tool
2017 - 2018
2016
Swiftpage connects with Zapier
2015
Act! switches to a subscription
2015
2014
Swiftpage sells Saleslogix
2013
Swiftpage buys Act! & Saleslogix
2013
2010
Sage rebrands Act! as Sage ACT!
2009
Seizing the Opportunity
2009
2006
Swiftpage integrates with Sage Act!
2007
Act! moves to SQL 2005
2007
2003
HHC offers true mobility to Act! users
In 2003 Handheld Contact introduced mobile support for Blackberry. Contacts, Calendars, Notes, and Histories reliably synced from Act! to the BLackberry devices, completing users CRM experience. In 2009 HHC added support for iOS (iPhones), and then Android followed in 2012.
In 2017, Swiftpage started selling HHC on www.Act.com as their exclusive 3rd party mobility solution, aknowledging them as the industry leader.
2001
Sage purchased Act!
2001
2005
Sage launches SQL version of Act!
1993 - 1998
Launch of Sales Logix
1993 - 1998
1987
The birth of Act!